جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. 15 فایده پیاده روی منظم صبحگاهی بر سلامتی
15 فایده پیاده روی منظم صبحگاهی بر سلامتی

15 فایده پیاده روی منظم صبحگاهی بر سلامتی

وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، حرکت ممکن است اولویت اول شما نباشد. اما شروع روز با پیاده روی – چه در اطراف محله شما باشد یا بخشی از رفت و آمد شما به محل کار یا مدرسه – می تواند فواید زیادی برای سلامتی بدن شما داشته باشد.

در اینجا 15 دلیل وجود دارد که چرا ممکن است بخواهید روز خود را با چند مرحله فعالانه شروع کنید. همچنین چند نکته وجود دارد که می توانید آن را به طور یکپارچه در برنامه روزانه خود قرار دهید.

نیازی نیست به باشگاه بروید یا مربی شخصی استخدام کنید. همچنین نیازی به وسایل و تجهیزات خاصی ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت کفش مناسب برای پیاده روی و یک فضای باز مانند پارک یا مسیر پیاده روی است. پیاده روی ساده، انرژی زا، رایگان و آسان برای مفاصل شما، راه فوق العاده ای برای تحرک و افزایش فعالیت بدنی در برنامه روزانه شماست.

 

1.افزایش انرژی

شروع روزتان با پیاده روی ممکن است انرژی بیشتری در طول روز به شما بدهد. اگر در فضای باز پیاده روی می کنید، این امر به ویژه صادق است.مطالعات نشان می دهد که بزرگسالانی که به مدت 20 دقیقه در فضای باز راه می رفتند نسبت به بزرگسالانی که 20 دقیقه در فضای بسته راه می رفتند، شادابی و انرژی بیشتری داشتند.یک مطالعه کوچک نشان داد که 10 دقیقه راه رفتن از پله برای 18 زن که احساس کمبود خواب داشتند، انرژی زاتر از یک فنجان قهوه بود.

دفعه بعد که نیاز به تقویت انرژی صبحگاهی داشتید یا وقتی از خواب بیدار شدید احساس خستگی کردید، ممکن است بخواهید پیاده روی کنید.

 

2. بهبود خلق و خو

پیاده روی در صبح فواید فیزیولوژیکی نیز دارد.پیاده روی ممکن است کمک کند:

  • بهبود عزت نفس
  • تقویت خلق و خو
  • کاهش استرس
  • کاهش اضطراب
  • کاهش خستگی
  • علائم افسردگی یا خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد

 

3. انجام فعالیت بدنی روز

یکی از مزایای پیاده روی در صبح این است که شما فعالیت بدنی خود را در روز کامل می کنید . قبل از اینکه هر خانواده، کار یا تعهدات مدرسه شما را از مسیر خارج کند.

 

4. کمک به کاهش وزن

پیاده روی ممکن است به کاهش وزن کمک کند. پیروی از یک رژیم غذایی نسبتاً سالم و پیاده روی منظم می تواند به شما کمک کند سریعتر به نتیجه برسید. همچنین به حفظ وزن حتی در طولانی مدت کمک می کند. مفاصل شما، به خصوص زانوها و باسن، هنگام راه رفتن تمرین خوبی دارند. به شما انعطاف بیشتری می دهد و به تدریج، می توانید شروع به افزایش سرعت و مدت زمان راه رفتن کنید. این به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید.

مدیریت انسولین بدن شما با پیاده روی منظم بهتر می شود. علاوه بر این، به شما امکان می دهد تا مقدار زیادی چربی شکم را از بین ببرید. پیاده روی همچنین می تواند به تقویت و مشخص شدن ماهیچه های پاها، ساق پا و باسن کمک کند.پیاده روی در صبح ممکن است به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند. پیاده روی با سرعت متوسط ​​به مدت 30 دقیقه می تواند تا 150 کالری بسوزاند.

 

5. بهبود وضوح ذهنی

پیاده روی صبحگاهی ممکن است به بهبود وضوح ذهنی و توانایی تمرکز در طول روز کمک کند.پیاده روی ممکن است به شما کمک کند خلاق تر فکر کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که پیاده‌روی جریان آزاد ایده‌ها را باز می‌کند، که ممکن است به شما کمک کند بهتر از نشستن یا بی‌تحرکی مشکل را حل کنید. این مورد به خصوص اگر در فضای باز پیاده روی می کنید بیشتر می شود.

 

6. خواب بهتر

تحقیقات نشان می دهد که برنامه منظم پیاده روی صبحگاهی می تواند به آرامش ذهن شما و استفاده از انرژی ذخیره شده در بدن شما کمک می کند. علاوه بر این، به بدن شما کمک می کند تا در طول روز فعال بماند. در نتیجه، می‌توانید شب‌ها راحت بخوابید.

در واقع پیاده روی از انرژی ذخیره شده بدن استفاده می کند و بدن شما را خسته می کند. این امر عمدتاً در افرادی اتفاق می افتد که از نظر بدنی چندان فعال نیستند زیرا بعد از هر فعالیتی بدن شما نیاز به استراحت دارد.

 

7. کمک به سلامت مغز

پیاده روی دارای چندین مزایای عالی برای سلامتی جسمی است ،محققان دریافتند که پیاده روی باعث افزایش عرضه خون به مغز می شود که با عملکرد شناختی ، حافظه ، غلظت و حل مسئله مرتبط است.ورزش متوسط ​​مانند پیاده روی نیز برای بهبود مقاومت مغز در برابر بیماری آلزایمر و کاهش اثرات از دست دادن حافظه به مرور زمان مشخص شده است.

 

پیاده روی

8. بهبود سلامت قلب

کاهش فشار خون ، بهبود گردش خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی – پیاده روی برای شروع روز شما می تواند راهی عالی برای سالم نگه داشتن قلب شما و جلوگیری از فشار خون بالا باشد.

افرادی که به طور منظم در روزمره خود قدم می زنند ، دچار حملات قلبی و سکته مغزی کمتری می شوند و در عین حال سطح کلسترول سالم را نیز حفظ می کنند.

 

9. کاهش خطر ابتلا به دیابت

پیاده روی سریع به شما کمک می کند تا چربی بدن را کاهش دهید و قندهای ذخیره شده را مصرف کنید. هرچه بیشتر پیاده روی کنید کالری بیشتری می سوزانید. علاوه بر این، به کاهش میل به شکر کمک می کند و برای سلامتی ما مفید است. با بهبود سطح قند خون، می توانید خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهید.پیاده روی صبحگاهی برای افرادی که قبلاً دیابت دارند و به دنبال تثبیت سطح قند خود هستند نیز مفید است. مطالعات نشان می دهد که پیاده روی منظم به کنترل سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.

 

10. بهبود تعادل

پیاده‌روی در صبح نه تنها به شما کمک می‌کند تا برای انجام روزتان انرژی داشته باشید، بلکه می‌تواند به کاهش قدرت بدن کمک کند، که عنصر مهمی برای تعادل خوب است. ترکیبی از پیاده روی، تمرینات قدرتی و تمرینات کششی می تواند تعادل شما را بهبود بخشد و از سقوط جلوگیری کند، که متأسفانه با افزایش سن می تواند یک اتفاق رایج باشد.

 

11.  کاهش درد عضلات و مفاصل

به دلیل سفتی عضلات و درد مفاصل، بلند شدن از رختخواب در صبح برای برخی می تواند کار دشواری باشد. پیاده روی در صبح می تواند به محافظت از مفاصل شما از طریق روغن کاری و تقویت عضلات اطراف مفاصل کمک کند و به لیست طولانی از مزایای پیاده روی صبحگاهی اضافه کند.با بالا رفتن سن، بیماری‌های مزمن مانند آرتریت می‌توانند به یک مسئله شایع تبدیل شوند. از آنجایی که پیاده روی یک فعالیت کم تاثیر بر روی مفاصل شما است، می تواند راهی عالی برای تسکین درد آرتریت، سفتی و تورم باشد.

 

12. افزایش ظرفیت ریه

مطالعه نشان می دهد که پیاده روی می تواند به ریه های شما کمک کند تا اکسیژن بیشتری را پمپاژ کنند، بسته به سرعت و زمین شما.

 پیاده روی به افزایش مخزن انرژی در سلول های شما و افزایش ظرفیت نگهداری اکسیژن در ریه ها کمک می کند.علاوه بر این، ماهیچه‌ها و بافت‌های بدن شما برای انجام واکنش‌های آنزیمی ضروری هنگام راه رفتن سریع، به سطوح اکسیژن بالاتری نیاز دارند.در نتیجه ظرفیت ریه شما را افزایش می دهد. علاوه بر این، به بهبود اکسیژن رسانی به تمام اندام های بدن کمک می کند.یک پیاده روی سریع ساده هر روز صبح می تواند به شما در حفظ فشار خون و کاهش خطر سکته قلبی کمک کند. گردش خون را بهبود می بخشد. و بهبود گردش خون با کاهش سطح تری گلیسیرید فشار بر قلب را کاهش می دهد.

 

13.  کمک به سلامت رگ ها

افرادی که در معرض خطر تصلب شرایین هستند از پیاده روی منظم بسیار سود می برند. آترواسکلروز یک بیماری است که زمانی رخ می دهد که شریان های مغز، اندام ها، قلب، کلیه ها یا کبد با رسوب پلاک یا کلسترول مسدود شوند. عرضه خون و اکسیژن به اندام های حیاتی را محدود می کند و در نهایت می تواند منجر به نارسایی های متعدد ارگان شود.پیاده روی به کاهش تشکیل پلاک در رگ های خونی کمک می کند. در نتیجه خطر حملات قلبی را کاهش می دهد. همچنین می تواند به کاهش سطح کلسترول و جلوگیری از رسوب پلاک در شریان ها کمک کند.

 

14.  کاهش خطر ابتلابه سرطان

طبق یک مطالعه، پیاده روی منظم صبحگاهی نقشی حیاتی در حفظ وزن سالم دارد. این به کاهش خطر سرطان سینه و سایر سرطان های آندومتر کمک می کند.علاوه بر این، سبک زندگی فعال، بهبود ایمنی و گردش خون بهتر خطر تشکیل سلول های سرطانی را کاهش می دهد.

 

15. حفظ سلامت پوست

هنگامی که پوست شما خون کافی دریافت نمی کند، با آکنه، جوش، چین و چروک و خطوط ریز مواجه می شود. همچنین باعث می‌شود سطح هورمون‌های شما به هم بخورد. پیاده روی گردش خون را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند تا از اکسیژن بهتر استفاده کنید. در نتیجه پوست شما به تدریج شروع به درخشش می کند و سالم تر از قبل به نظر می رسد. پیاده روی صبحگاهی همچنین استفاده پوست در فعال سازی ویتامین D را تضمین می کند. بنابراین، پوست شما نیز جوان تر به نظر می رسد.

 

مراحل یک پیاده روی روتین چیست ؟

  1. گرم کردن 2-3 دقیقه اول
  2. 1-2 دقیقه تا جایی که می توانید سریع راه بروید
  3. 1-2 دقیقه آینده سرعت خود را به سرعت کم کنید
  4. به تناوب بین این دو ادامه دهید

پیاده روی به این سبک به بدن شما کمک می کند حتی پس از اتمام پیاده روی روزانه کالری بسوزاند.

 

بهترین زمان پیاده روی

بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است؟

در حالی که انجام برخی تمرینات در هر نقطه از روز خوب است، انتخاب بهترین زمان می تواند به شما کمک کند از رژیم خود نهایت استفاده را ببرید. به عنوان مثال، صبح ها بهترین راه برای پیاده روی هستند.

آلودگی کمتری در هوا وجود دارد و به شما امکان می دهد اکسیژن کافی و هوای تازه دریافت کنید. سپس، هوای آرام و تازه صبح نیز به شما کمک می کند تا احساس فعالیت و انرژی بیشتری داشته باشید

جدای از این، حواس‌پرتی‌ها و وقفه‌های برنامه در ابتدای روز بسیار غیرمعمول هستند. این می تواند به شما کمک کند عادت پیاده روی زود هنگام صبح را به سرعت ایجاد کنید. شما مجبور نخواهید بود پیاده روی خود را برای شرایط پیش بینی نشده نادیده بگیرید، به شما این امکان را می دهد که برنامه خود را منظم نگه دارید.

با این حال، باید مراقب باشید که برای پیاده‌روی‌های صبحگاهی سریع یا سریع و بدون گرم کردن ابتدا نروید. اگر دمای بدن شما خیلی پایین است، پیاده روی سریع می تواند خطر آسیب عضلانی را افزایش دهد. درعوض، قبل از شروع به راه رفتن تند، مطمئن شوید که کمی کشش دارید و با سرعت متوسط ​​راه بروید.

 

آیا باید قبل از صبحانه پیاده روی کرد یا بعد از صبحانه؟

اگر صبح‌ها پیاده‌روی می‌کنید، ممکن است تعجب کنید که آیا پیاده‌روی قبل یا بعد از صبحانه اهمیت دارد و آیا این کار به اهداف کاهش وزن کمک می‌کند. تحقیقات در مورد اینکه آیا نخوردن صبحانه متابولیسم شما را افزایش می دهد یا به کاهش وزن سریعتر کمک می کند متفاوت است.

برخی تحقیقات نشان می دهد که ورزش در حالت ناشتا (قبل از صبحانه) به بدن کمک می کند چربی بیشتری بسوزاند.در ضمن بستگی به بدن شما هم داره. اگر احساس خوبی دارید که قبل از غذا پیاده روی کنید، یا اگر غذا نخورید معده شما بهتر است، اشکالی ندارد. یا ممکن است متوجه شوید که قبل از رفتن به پیاده روی با خوردن یک میان وعده کوچک مانند موز یا اسموتی میوه احساس بهتری دارید.

در هر صورت، پس از ورزش، حتما صبحانه سالم بخورید و آب فراوان بنوشید.

 

چگونه میتوانم انگیزه خود را حفظ کنم و به برنامه ام متعهد باشم؟

  • اراده.مهمترین چیزی که در شروع سفر پیاده روی خود باید در نظر بگیرید، اراده است. داشتن یک طرز فکر متعهد و تمایل در شروع سفر شما به زندگی پیاده روی بسیار مهم است. در تمام مدت با انگیزه بمانید زیرا این به شما کمک می کند تا عادت خود را ایجاد کنید.
  • تعیین اهداف کوچک .به یاد داشته باشید، شروع خوب نیمه تمام است. بنابراین اگر قصد دارید فردا صبح به پیاده روی صبحگاهی بروید، صمیمانه یک زنگ هشدار بگذارید. در مورد یک هدف تصمیم بگیرید. مثلا 4000 قدم برای 2-3 روز اول و به تدریج افزایش تعداد مراحل.
  • پیشرفت گام به گام سلامتی .به خاطر تنگی نفس بعد از پیاده روی استرس نداشته باشید. این نشانه خوبی برای بهبود سلامت قلب و ریه شما است. پس از دستیابی به اهداف روزانه، ادامه دهید و شروع کنید.

 

سخن پایانی

با ایجاد عادت پیاده روی منظم صبحگاهی، راه خود را به سمت سلامتی طی کنید. برنامه خود را ثابت نگه دارید و سعی کنید تا آنجا که ممکن است به ندرت برنامه را نادیده بگیرید. در نتیجه، خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهید، خلق و خوی خود را بهبود بخشید، دردهای عضلانی را کاهش دهید و به طور سالم وزن کم کنید. پیاده روی صبحگاهی شروعی فوق العاده برای روز شماست. بنابراین بهترین جفت کفش پیاده روی خود را بپوشانید، یک بطری آب کوچک در دسترس داشته باشید و به سلامتی خود کمک کنید.

 

سایت سلامت ایرانیان چیست؟

در دنیای امروز، جستجو در اینترنت و پیدا کردن اطلاعات مفید در هر زمینه ای رو به رشد است.

این مساله به طور خاص، در دوران شیوع ویروس کرونا، بیش از قبل شدت گرفت.

به طوری که با کم رنگ تر شدن این معضل، همچنان وابستگی افراد به انجام کارها به صورت آنلاین در حال افزایش است.

جستجو یک پزشک متخصص خوب و یا دریافت نوبت از پزشک مورد نظر از جمله کارهایی است که افراد تمایل دارند به صورت

غیرحضوری آن را انجام دهند. وبسایت سلامت ایرانیان با گردآوری اطلاعات مربوط به پزشکان مختلف در زمینه های

تخصصی پزشکی، این امکان را برای افراد فراهم کرده است. در واقع، افراد با مراجعه به وبسایت سلامت ایرانیان

می توانند به اطلاعات تماس با پزشک، نوبت دهی دکتر و یا بررسی سوابق و تجربیات پزشکان

مختلف دسترسی داشته باشند.

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید